En hjälpande hand

Jag känner ett behov av att göra något.
Någonting för att förbättra världen.
Kanske låter det lite högtravande men det är faktiskt lite så det känns.

Den där kännslan man får innombords, den där varma lyckliga kännslan av att hjälpa en främmande människa.
Som att köpa faktum utan att ta emot tidningen eftersom man "redan har det numret"...
Att få vara den där oväntade hjälpen som man inte bett om men så svårt behöver.



Jag vill fylla varje dag med den kännslan, ibland funderar jag på att sätta allt annat i mitt liv på paus och bara dra iväg.
Långtidsvolontär kanske.
Eller "fundraiser".
Jag kommer inte till skott bara.
Om någon läser detta, som har egena erfarenheter av frivilligarbete eller liknande, kan du dela med dig av dina erfarenheter/tankar ?
Hjälp mig hjälpa.
Tack! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0