Utopiresor

ytterligare ett försök att skriva med kontinuitet.
En blog.
Jag har alltid haft ett behov av att skriva.
Att utrycka mina tankar, känslor och att utveckla mitt skrivande.
Behovet har varit konstant men dess styrka har varierat våldsamt.
Vid sällsynta tillfällen har det varit så starkt, förstår ni, så att det tagit sig vissa uttryck...
Det har förekommit, i ytterst sällsynta fall att jag vidtagit åtgärder för att tillfredställa behovet.

Det är oftast så i min värld att tankar förblir tankar...
Nu har dock en tanke förvandlats till något, en blog.
Det är lite magiskt nästan, eller vaffan jag ser det som ett mindre mirakel.
Visst var det coolt när jesus gick på vatten för tvåtusen år sedan men jag tycker faktiskt att den meriten är lite gammal nu.
Jag kan göra saker av tankar.
Förövrigt finns det roligare fördmedel om man nu känner sig tvingad att korsa hav.
Jag har för attt nämna ett exempel knullat mig till norge i hytten på en färja.
Jesus hade nog kännt sig ganska ensam om han gått förbi på utsidan och sett oss genom fönstret.
Han kanske rentav hade gått så långt så han hade börjat lyssna på panic at the disco samtidigt som han appliserade ögonskugga med en hand vars svartmålade naglar inte klippts på månader eftersom han ändå inte riskerade att riva insidan av ett kvinnosköte med dom.

Det är förövrigt en av anledningarna till att jag är så noga med att klippa mina naglar så ofta. Blir man inbjuden till någons lya är det ju lite respektlöst att riva sönder tapeterna det första man gör menar jag.
Dessutom rotar jag sällan runt i ett kvinnosköte för att tillfredställa mina fingrar....
Inte gör jag det för att jag letar efter något heller. Det gjorde jag i början på min fittrotarkarriär men jag hittade det ganska snabbt.

Nej, jag tror inte jesus hade blivit så knäckt av det, han var tydligen ganska van att inte få ligga och efter att han hämtat sig från krocken med svallvågen efter färjan kunde han åtminstone förvandla vattnet i lungorna till vin å slå världsrekord i att bli asfull fort.
Sen är det bara att återuppstå från den dödliga alkoholförgiftningen, gå hem till nån polare å garva åt youtube filmen: "Jesus ägd av knullbåtens svallvåg". Om inte en enda av färjans resenärer filmat och publiserat det på youtube vid det laget hade han åtminstone haft ett modernt mirakel att addera till sitt CV. Det hade grabbarna på facebook gruppen "lärjungarna" säkert gillat att kedjebreva runt på folks funwalls med löfte om evigt liv och frälsning för dom som skickade det till minst 5 polare och hot om skärselden för dom som lät bli.

Jag förväntar mig inte att mitt mirakel leder till att folk går å betalar pengar för att se inramade bögporrbilder av mig om 2000 år även om jag är säker nog i min sexualitet för att tycka att det hade vart coolt, förutsatt att jag fått vara död i 2000 år först.
Jag är bara glad att jag för en gångs skull fått tummen ur och låtit en tanke leda till en handling, det är inte alltid så lätt för mig. Jag försöker inte impa på nån här men jag tycker det är viktigt att credda mig själv för detta.
Den första som felsurfar in på min blog är troligtvis en sån där präktig jävel som tar tag i allt viktigt först och leker sen. Han blir säkert lika impad som den där vattenspindeln i mellanöstern blev för tvåtusen år sedan när han håll på att krocka med en skenhelig fot mitt under sin joggingrunda.

Jag inser nu att det är ganska löjligt att försöka passa in jesus i nutid. Han har inte här att göra. Menar inte att han inte är välkommen, han får väl söka assyl som alla andra. Kanske inte är helt enkelt att hitta ett giltigt skäl när man kommer från himlen, sällan man ser nyhetsbilder på amerikanska underklasskids som lustmördar barn å skendränker änglar i himlen. Jag tror nog han hade löst det ändå. Är man guds son kan man säkert lära sig photoshop asfort så det fixar han,

Sen är det bara att sätta igång med att försöka bli korsfest som falsk profet. En å annan hade säkert kräddat honom för att han vågar tro på sig själv för ingen annan hade gjort det. Vi har svårt att tro på saker utan hårdisk eller bluetooth.
Det hade nog inte blivit nått kors, med lite tur så hade han fått ett recept på risperdal efter ett år i en vårdkö. Jag är ingen expert på reinkarnation men jag tror inte man kan återuppstå från det.
Tillslut hade han hamnat i nån bar å försökt impa på småbrudar genom att förvandla vatten till vin å det hade säkert vart kul.
Ett par månader.
Sedan hade han tröttnat på den typen av brudar som går på sån skit och insett att detta är ingen plats för goda människor. Likt de flesta män mellan 15 och 44 hade han valt självmord som en sista utväg.
Men han är ju jesus och trycket att bli ihågkommen efter sin död hade berövat honom möjligheten att göra det ensam.
Han har ju slussats genom psykvården vid det här laget så det bästa är vansinnesdåd. Det sa i allafall nöjesjournalisten som försökte köpa kola av honom i tron att han var björn borg förra helgen.

Visst kan man tycka att det är en tragisk scen som utspelar sig när "frälsaren" utlöser bomb-bältet på RFSL's huvudkontor men han borde nog läst bibeln en extra gång.
Då hade han sluppit en jävligt pinsam situation.
Pinsam kanske var fel ord, situationer blir ju bara pinsamma om man själv tycker det är pinsamt och sånt handlar mycket om självsäkerhet.
Jag hade i alla fall skämts som en hund när jag återuppstog på den brottsplatsen.
fan va pinsamt!

Nästa gång tänkte jag berätta hur jag lyckas bibehålla min positiva inställning till allt och hur det berikar mitt liv.
Chip chip.




Kommentarer
Postat av: Oscar

bra att du äntligen kommit igång med ditt skrivande Magnus. Kommer med stort (eller lagom är väl mer sanningsenlig) att läsa den varje dag (läs en gång i veckan).

2008-03-13 @ 10:59:36
Postat av: Lillan

de e inte ofta man får sig sånna garvisar som när man får chansen att läsa någon annans trassliga tankar och inse att det finns fler som är fan så mycket skevare än sig själv. ska följa din blogg troget, vännen... men som den skenheliga jävel man är med svåra ordbemärkelseproblem så har jag god lust att peka på vissa ord, men man skall icke kasta sten i blogg-hus =) Pusspådaj going ///Natta

2008-03-13 @ 16:01:05
URL: http://www.lillan86.blogg.se
Postat av: Totalitär reseledare

jag sprider medvetet ut diverse fel i mina texter för att understryka galenskapens överhöghet över allt vad regler och konventioner heter. Detta är min blog, jag stavar hur fan jag vill. Bli inte förvånad om det dyker upp ett inlägg där jag bara tryckt på random tangenter.

2008-03-13 @ 19:53:02
URL: http://utopiresor.blogg.se
Postat av: Lillan

TR - Ser fram emot den sortens högklass-läsning, då det känns mycket mer berikande för mig än den bok jag borde sitta fördjupad i just nu. Medicinsk Grundkurs säger dom. När vi ändå är inne på Gud och Jesus, så kan jag passa på att fråga - Ska du med till Malmö?

2008-03-13 @ 20:43:22
URL: http://www.lillan86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0