Övertalning

Jag och en god vän satt en kväll och diskuterade livet.
Vi satt på varsin stol vid hans dator och slösurfade på diverse forum samtidigt.

Plötsligt slutade scrollandet och mina ögon fastnar på en bild av hypnotisk skönhet.
En andvändare på forumet i fråga hade den goda smaken att pryda sina inlägg med en avatar föreställande ett par kvinnobröst som gungade.
Ett uttryck av sjösjuk skönhet.

5 minuter senare har jag tröttnat och transen bryts automatiskt. Så reagerar jag alltid på tjejer eller delar av tjejer som bara är snygga.
Woha, sa jag. Inte illa.
Njaaee, säger min vän som har huvudet lite på sned och fortfarande tittar på skärmen, det är från roma.
Va!? Hon?
Huh? Nejnej, jag kollade på halsduken.
Jag gav honom en örfil.

Då sa han att det fanns en ännu bättre avatar.
Han började söka medans mina tankar vandrade omkring...cocacolaflaskor, sportbilar....
Former.
Just som en glasklar insikt börjar utkristallisera sig i mina annars så röriga hullerombullertankar så skär frustrerade halvord genom mitt huvud och jag slits tillbaka till verkligheten.

Vaffanhan...hanhar....menvarför, hur kunde han? JÄVLA SVIN!
Vad? frågar jag.
Han har bytt ut den, avataren, den är borta!

Vi började genast formulera en skrivelse till personen bakom andvändarnamnet jag glömt på forumet jag inte vill nämna.
En vädjan.
Vi andvände alla förhandlingstekniker vi kännde till och när vi efter 10 minuter gemensamt slit var färdiga hade vi åstadkommig följande stycke högstående diplomatisk konst:


Vi önskar att du inte får någon tårta på din födelsedag!!!! Att tidningsbudet glömmer att lämna tidningen till dig!!!! Att din hund får gallsten!!!!

Att den enda gången din flickvän fantiserar om dig är när hon knullar med din bästa polare!!!! Att batterierna på din butplug tar slut!!!! Att du får sur mjöl och fel kebabsås!!!! Hoppas dina blommor slutar svara när du pratar med dem!!!! Hoppas du får dåliga E!!!! Att metallicaskivan hakar sig precis före ditt favoritsolo!!!! Hoppas att det finns en rolig förklaring till att du ser ut som din svåger!!! Hoppas dina ickeläkta navelsträngssår börjar vara!!!! Att du åker fast för fejklegg första dejten med din drömtjej - när du är 25 år!!!! Att du får ont i huvudet av huvudvärk !!! Att du hittar en halv fluga i din soppa!!!!! Hoppas alla dina power plants är herrar!!! Att ditt medlemskort i bamseklubben går sönder av en för hård bit kola!!!! Att kolabiten visar sig vara tjack!!!! Hoppas att du får en bad hair day!!!! Hoppas du skickar ditt erotiska SMS fel!!! Hoppas din påhittade flickvänn dumpar dig för din Nalle!!!! Hoppas din mamma kommer in i rummet när du har en trekant med din påhittade flickvänn och nallen!!! Att din mamma tillslut märker av dina självmordssignaler men inte orkar bry sig!!!! Att du tappar byxorna när det är jättekallt ute och du har badat i kallt vatten!!! Att internet dör när du ska bjuda tre pund för ett par coola hightops på ebay!!! Hoppas nike slutar tillverka sockiplast i just din storlek!!! Hoppas att det blir jätteute att vara dig!!! Hoppas någon pallar dina äpplen!!! Hoppas någon pissar på din garageuppfart!!!! Hoppas det blir nollgradigt och du halkar på pissfläcken!!! Hoppas du har kvar syltmackan i handen men tappar hela syltburken!!!! Hoppas armbandsuret samtidigt som du håller i din sista öl!!! Hoppas din mäsk oxideras!!! Hoppas Laleh dissar dig i kvällsöppet!!!! Hoppas markoolio gör en sommarplåga om dissen!!!!

Eller så fixar du bara tillbaka din gamla avatar så man kan dra en strypronk när man kommer hem såhär packad och inte orkar leta upp adressen till free6.com.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0