chockelatroll!

Jag å lillpöjken stekte pannkakor.
Precis helt nyss.

Han sitter å äter dom nu, pannkakor med lite för mycket mjöl som inte var utvispat ordentligt.
Små vita klumpar av mjöl. Med smält choklad på.

Medans jag stekta pankakorna smälte jag lite choklad i ett litet vattenbad.
Hade ingen jordgubbssylt.
Det var tur.
Grabben satt på arbetsbänken bredvid mig å småpratar sådär som barn och pensionärer gör ibland.
Plötsligt hör jag:
Chokladtroll!
Detta väckte min nyfikenhet.
Jag: Vad sa du?
Han: Chokladtroll?
Jag: Vad är det?
Han: Dom äter massa massa massa chokela hela tiiiiden. All chockelaah ätej dom opp!
Jag: Oj då! Var bor dom?
Han: Opp på väggarna!.......å på golvet.

Ni har blivit varnade, se upp (och ner) för chockelahtrollen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0