Skövling, ett hot mot flatlöss? Del 1

Utopiresors första följetong.

En artikelserie som belyser ett relativt okänt hot mot vår planet. Detta har av någon anledning hamnat lite i skuggan av debatten om växthuseffekten. Jag gillar värme å sol, hatar snö och nånting inom mig pirrar lite förväntansfullt när de värsta ovädren, de som får heta... namn, drar fram över landet och ger mig en anledning att skjuta upp allt möjligt så som möten, inställelser och mitt jobb.
När kollektivtrafiken havererar firar jag genom att halsa explorer och förfalska utsläppsrätter som jag säljer till industrier runt om i landet.

Kör bil! Andvänd...släpp ut koldioxid och gör allt det som omdanar vår planet till en varmare, gosigare och lite mer oberäknelig plats. Ingen kan göra allt men alla kan göra nått!

Viva la grandioso warmingos el global! Viva force majour! Viva introducera naturliga bestånd högpotent sativa i sverige när här blir varmare. VAMOS!

Nu snackar vi flatlöss, jag tycker lite synd om dom. Del1:

Jag har länge varit djupt emotionellt engagerad i flatlusens allt svårare situation.

Efter omfattande fältstudier har jag dragit slutsatsen att flatlusen likt så många andra djur får svårare och svårare att hitta naturliga habitat som passar deras behov. De naturliga betesmarker och lekplatser som är nödvändiga för artens överlevnad blir helt enkelt ett allt ovanligare inslag i..deras habitat, typ.


Kommentarer
Postat av: Kryptobiotisk

Mycket bra post måste jag säga - men nu väntar vi på en uppdatering. Kom med lite planer på hur vi ska få dagens ungdom att återskapa passande habitat. Okej att man klagar, men du får ha lite slående argument - och då funkar det inte direkt med en 50-årig tant som snackar om att syntetstring och rakat kan ge svampinfektion. Det är inte flashigt, inte kul - det lär bara lämna dagens ungdomar oberörda.

2008-03-19 @ 02:38:58
Postat av: Lillan

sjukt dålig uppdat. på denna bloggen. Lockar Rosen för mycket måntro? Hmm... Vi får väl se!

2008-03-20 @ 15:12:02
URL: http://www.lillan86.blogg.se
Postat av: 123

uppdatera för helvete

2008-05-10 @ 22:20:04
Postat av: 123

uppdatera för helvete

2008-05-10 @ 22:20:16
Postat av: 123

uppdatera för helvete

2008-05-10 @ 22:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0